השגריר לשעבר באו"ם: "עלינו לגנות, אבל לשמור על פרופיל נמוך"

מהדורת הבוקר No Comments on השגריר לשעבר באו"ם: "עלינו לגנות, אבל לשמור על פרופיל נמוך"

שגריר ישראל לשעבר באו"ם, דני דנון, בקול חי: "ישראל חייבת לשמור על פרופיל נמוך. הכי טוב לשמור על שקט. היו כאן אמירות בישראל שלא היו צריכות להאמר. הכל נרשם אצל הרוסים. הנהגת המדינה צריכה לפעול בצורה אחידה ולא בכמה דעות מנוגדות"

צילום: UN Photo / Manuel Elias
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל לשעבר באו"ם, דני דנון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על מדיניות הממשלה ביחס לנעשה במזרח אירופה: "צריכים להצביע בעד הגינוי באו"ם אבל פחות לדבר על זה, פחות תדרוכים וכותרות", אומר דנון. "עלינו לשמור על פרופיל נמוך".

הוא שב והדגיש: "מבחינת ההצבעה אין ספק שאנחנו צריכים להצטרף לארה"ב ולמדינות המערב ולהביע גינוי למעשים של רוסיה אבל הייתי ממליץ לדרג המדיני לנהל שיח מקדים כמו שאני עשיתי במהלך כהונתי באו"ם".

דנון הרחיב: "כשהיו דברים כאלו בתקופתי, הייתי נפגש עם השגריר הרוסי ומעלה בפניו את העמדה שלנו. הוא לא תמיד היה שמח אבל השיח הזה חשוב ואני מקווה מאוד שזה נעשה בימים אלו".

דנון נשאל האם האמריקאים 'כועסים' על ישראל בהקשר הזה: "אני לא חושב שזו ההגדרה, שבוע שעבר הייתה הצעה במועצת הביטחון שאנחנו לא חברים בה אבל יש אפשרות להצטרף להצעה, האמריקאים פתחו את ההרשמה וישראל בחרה שלא לעשות זאת. אני חושב שזה לגיטימי ונכון. האמריקאים מבינים גם את המורכבות שלנו ולכן אני חושב שהדבר הנכון הוא לעבוד בשקט. אבל היו כמה אמירות שלא היו צריכות להיאמר, לא צריך להוציא שיחות שנעשו עם המנהיגים השונים".

לדבריו "זה אולי רצון לרצות גורמים מסוימים בציבור הישראלי ולהראות שיש עשייה או שיש להם יכולת. אני דיברתי עם עשרות מנהיגים על דברים מאוד רגישים והדברים לא צריכים לצאת החוצה".

עוד הוסיף דנון" "צריך לאפשר לגורמים הרלוונטיים לפעול וצריך לפעול בצורה אחידה. אני חושב שזו טעות שלפיד נתפס כיותר תוקפן מול פוטין ובנט יותר זהיר. צריכה להיות עמדה אחידה של המדינה ונכון עשה נתניהו שלא בא עם עמדה נוספת משלו".

דנון נשאל כיצד רואה האו"ם את הפלישה מבחינת חוק: "זה בניגוד גמור לאמנת האו"ם, הוא הוקם בדיוק על מנת למנוע מעשים כאלו וגם הצעת ההחלטה לגינוי מדברת על הפרה של המשפט הבינלאומי ואמנת האו"ם, אבל אין לזה משמעות אופרטיבית".



0 תגובות